U12 drengene gav den gas til stævne i Rudersdal

Karsten Stiig Alnor
17. maj 2024 kl. 07:20

2012 drenge-årgangen deltog i weekenden den 11.-12. maj ved Rudersdal Cup med 3 hold (Akademiet, Moderklubben hold A & - B). Både akademiholdet og Moderklubbens hold A var tilmeldt i A rækken, dog i hver sin pulje. Hold B var tilmeldt i række B og det blev en forrygende fodboldoplevelse i det strålende vejr.

Efter indlevende pulje, hvor hold A bl.a. mødte Malmø FF, havde alle 3 LBK hold spillet sig i mellemrunden, hvor hold B opnåede en fin 3. plads i deres pulje, og med lidt mere held kun en placering bedre være opnået. Med en 2. plads i puljen spillede hold A sig i sølvfinalen mod A27. Holdet havde mødt A27 tidligere i turneringen og spillede en rigtig ”OFF-kamp”, så den skulle revancheres. LBK holdet sat også på spillet i hele kampen, men 2 forkerte beslutninger førte til at A27 vandt kampen 2-0.

Klubbens akademihold sluttede på en 3. plads i deres platin-pulje.

Kvaliteten af stævnet så man bl.a. i at 3 hold fra hold A’s pulje kom i finalerne (Platin, Guld & sølv), hvor det udover LBK i sølv var Malmø FF (S) og Green Academy (S).

Efter en lærerig og udviklende fodboldweekend kunne alle spillerne tage hjem og pleje nogle ømme ben.