Stor turaktivitet i påsken

Karsten Stiig Alnor
14. april 2023 kl. 17:25

Mange holder ferie i påsken. Men i vores klub ligger fodbolden bestemt ikke stille, når det er påsketid.

Vi havde i løbet af påskedagene adskillige af vores årgange på tur i både udlandet og i Danmark.

Future Cup i Göteborg, Sverige:

U13, U14 og U15 drengene og U14 pigerne var en tur i Göteborg, hvor vi med i alt 7 kamphold deltog i den store svenske turnering.

104 spillere og 11 træner/ledere blev sendt afsted med bus Langfredag formiddag og kom hjem igen anden påskedag.

Turen var en stor social succes og sportsligt var der også gode erfaringer at tage med hjem.

Trofeo Mediterráneo i Costa de Barcelona – Maresma, Spanien:

U16 pigerne havde 18 spillere og 2 trænere med til det spanske d. 1-6 april. De deltog i en U17 turnering på den spanske solkyst, hvor pigerne blev matchet rigtig godt. Holdet sluttede som nr. fire i turneringen og undervejs blev det til to sejre, to nederlag og en uafgjort kamp. Turen var også en stor succes uden for banen og pigerne hyggede sig i den spanske varme!

Scandic Olympic Cup i Esbjerg:

U17 og U19 drengene drog den 4-7 april til den jyske vestkyst. 48 spillere og 6 træner/ledere havde valgt at bruge en stor del af påske sammen og der var gode kampoplevelser fordelt på de i alt 3 kamphold. U19 endte endda med at vinde deres pulje. Udover selvfølgelig at spille en masse kampe, så blev der også tid til en omgang paintball og bowling.

Alt I alt havde klubben dermed hele 170 spillere og 19 ledere afsted på tur i påsken. Det synes vi selv, er ret godt gået :-)

Se stemningsbilleder nedenfor: