Klubbens historie

Lyngby Boldklub af 1921 er stiftet 30. marts 1921 og er hjemhørende på Lyngby Stadion i Kongens Lyngby i det nordlige København.

Hæderkronet klub

Klubben består af en professionel afdeling, Lyngby Boldklub A/S, og amatør/breddeafdelingen, Lyngby Boldklub 1921. To Danmarksmesterskaber (1983 og 1992), tre pokaltitler (1984, 1985 og 1990) samt flere sølv- og bronzemedaljer vidner om en hæderkronet klub. Otte gange har klubben deltaget i Europa Cup'en.

Leverandør til landsholdene

Lyngby Boldklub har leveret utallige A-landsholdspillere til flere forskellige landes landshold. Flest landskampe, som Lyngbyspiller, er John Helt med 38 landskampe, efterfulgt af EM-helten Henrik "Store" Larsen, 23 kampe, der også blev topscorer med 4 mål, da Danmark vandt EM i 1992. Indehaveren af flest spillede klubkampe er Michael Schäfer med 473 1. holdskampe.

Fokus på talenterne

På ungdomssiden er klubben kendt som en sand talentfabrik, der er respekteret for det store arbejde med talenter i hele Danmark og har som følge heraf DBU´s A+ licens. På trods af klubbens op- og nedture har Lyngbys junior- og ynglingehold de seneste mange år tilhørt toppen af dansk ungdomsfodbold.

Bedre Børnefodbold

I Lyngby Boldklub trænes der Bedre Børnefodbold, og klubben var sammen med DBU en af drivkræfterne bag nye tanker om træning af spillere under 12 år. Grundtankerne er, at udviklingen af de yngste talenter skal ske i et trygt og rart miljø med differentierede kamp- og træningsformer. Hvis du vil vide mere om U12-projektet Bedre Børnefodbold kan du se under punktet Børne- og ungdomsarbejde under Klubbens DNA.

En klub for alle

Lyngby Boldklub er en klub for alle - uanset alder, køn, nationalitet og religion. Der er hold for alle aldre - fra 4 år til grand superveteraner (54+). Der er tilbud på alle niveauer og så er der dem, der ikke selv spiller, men som gerne vil støtte via medlemskab. For at læse mere om indmeldelse skal du se under punktet Medlemsskab.

Vikingen

Klubbens logo består af en viking med masser af symbolik. Angrebsivrig, nordisk og frem for alt frygtløs er det man oftest forbinder vikingen med. Klublogoet er blevet revideret flere gange, senest i 2001.

Yderligere info

Hvis du her på hjemmesiden ikke finder de oplysninger om amatør/breddeafdelingen, du har brug for, er du velkommen til at kontakte administrationen på info@lyngby-boldklub.dk

Hvis du ønsker oplysninger om den professionelle afdeling kan du læse mere her: www.lyngby-boldklub.dk