Kom og oplev de gamle Lyngby-legender den 10. september kl. 18.30 på Lyngby Stadion

Jakob Jermiin
28. august 2021 kl. 10:38
- gratis entre til en unik aften, indgangene åbner kl. 17.30, salg i boder m.m. - læs mere her

Som en del af 100-års fejringen, samler vi fredag den 10. september  de største profiler, der var aktive fra 1970-2020 i Lyngby Boldklub, til intern legende-/show-/koryfækamp på selve Lyngby Stadion. Det bliver en helt unik aften, hvor du får mulighed for at gense eller - for manges vedkommende - for første gang opleve de stjerner, som man har hørt om og læst så meget om, igen trække i Lyngby-trøjen. Og der er gratis entré.

De store spillere, der har givet os danmarksmesterskaber, pokaltitler, oprykninger og andre store og mindeværdige oplevelser, har dedikeret sig til klubben og får comeback denne aften. Oplev fx Jan Lorentzen, Søren Målmand, Thomas Larsen og Jan Kierulf fra 70’erne, Flemming Christensen Klaus Berggreen, Michael Schäfer, John Helt, Michael Lyng, Michael Christophersen og Bent Christensen fra 80’erne, Peter Nielsen, Henrik Store Larsen, Claus Christiansen, Carsten Fredgaard og Miklos Molnar fra 90’erne samt Christian Holst og Morten ”Gummi” fra 00’erne. På trænerbænkene vil du gense store navne som Jørgen Hvidemose, Hasse Kuhn og Dennis Foss Nielsen. Og mange flere både på banen og uden for banen.

”Legendernes tilslutning til arrangementet er helt fantastisk. Det er unikt, at vi kan samle så mange store Lyngby-spillere den samme aften. Og de kommer gladelig, fordi klubben betyder så meget for dem. Uanset om de spillede for 50 år siden eller lige har stoppet karrieren”, fortæller én af projektlederne på kampen, Klaus Møller, med henvisning til, at Jeppe Brandrup, Jesper Christjansen og Mathias Tauber alle er blandt de spillere som får comeback for en aften.
 ”Alle profiler, som vi har spurgt, er blevet meget beærede og stolte. Omkring 500 har spillet på vores bedste hold siden 1970, så selvfølgelig kan ikke alle spille, men de ikke-aktive præsenterer og hylder vi  behørigt i pausen. Vi holder arrangementet som var det en 1. holdskamp, selvom vi nu kun spiller 2 x 35 minutter. Derfor vil der være fanzone, speak, musik, storskærm, bolddrenge, presse, fotografer, dommertrio og salg i boderne. Efter kampen vil der, afhængigt af coronasituationen, være mulighed for autografer, selfies  og møde med de store legender. En unik aften for små og store”, slutter Klaus.

Aldersspændet på spillerne på banen går fra 33 til 76 år, så der vil være spillere, alle kan huske.

Generel information:
- Fredag den 10. september 2021 på Lyngby Stadion
- Kampstart kl. 18.30, præsentation af spillere, trænere og ledere kl. 18.15
- Gratis entré - indgangene åbner kl. 17.30
- Salg i boder
- Der spilles 2 x 35 minutter med pause på 10-15 min, hvor de spillere som ikke er i aktion bliver præsenteret.