Henrik Dau bliver leder af Helårlig Fodboldskole

06. juni 2018 kl. 17:14

Henrik Dau Frederiksen bliver leder af Helårlig Fodboldskole, som efter sommerferien igangsættes som et ekstra tilbud til klubbens U10-U15 spillere (piger og drenge). Helårlig Fodboldskole er teknisk træning af færdigheder, som supplement til årgangens træning. Henrik vil have det overordnede ansvar for hele håndteringen af projektet og samtidig også stå for træningerne med en række medtrænere.

Henrik har A-licens og kommer med en bred erfaring, hvor han blandt andet tidligere har haft en stor rolle i ungdomselitemiljøet i Hvidovre IF, hvor han har været ungdomstræner, T+ træner og Talentansvarlig.

Vi er overbeviste om, at Henrik er den helt rigtige profil til rollen, da han med sit store individuelle fokus og koordinerende evner vil kunne sikre, at intentionerne fra tegnebrættet, når helt ud på banen.

Tilmelding åbnes snart:

Inden vi rammer sommerferien, så vil konceptet med datoer, tilmelding, information og andet blive sendt ud til de relevante årgange. Træningerne vil i efteråret ligge i ugerne 33-42.

Samtidig også Senioransvarlig

Som et led i en optimering af den sportslige organisering, så vil Henrik kombinere sin indsats for klubben med en rolle som Senioransvarlig for segmentet U17-Herresenior og Kvindesenior.

Karsten Stiig Nielsen, Sportslig leder udtaler:

”Henrik har ikke kun stor erfaring fra at arbejde med ungdoms spillerudvikling! Han har også trænet Seniorfodbold i klubberne KFUM, BK. Viktoria, Viby Sjælland (herre) og Hillerød (kvinder).

Med dette mix af erfaring, vil han være den helt rigtige person til at skulle lede den fortsatte udvikling på seniorfodbolden. Vi intensiverer vores indsats på området, da vi skal stå stærkt i vores håndtering af hverdagens sportslige og praktiske udfordringer. En indsats som vi reelt foretager for at optimere produktet for spillerne. Og det kan Henrik hjælpe til med.  Ud fra en sportslig betragtning, så vil U17 og U19 drenge også indgå i dette segment.

Vi glæder os meget til at få Henrik i gang med sine opgaver. Henrik starter op efter sommerferien.