Fodbold kan stadig tidligst genoptages efter den 10. maj 2020

21. april 2020 kl. 22:41

Kære spiller i Lyngby Boldklub 1921

Som mange nok allerede har hørt, åbnede idrætsorganisationerne DIF og DGI i går aftes i samarbejde med myndighederne for, at visse udendørs idrætsgrene kunne starte træning under skærpede retningslinjer.
Dette gælder dog ikke fodbold, som er en kontaktsport. Selvom der kunne tænkes træning uden kontakt i mindre grupper, er dette ikke en mulighed før tidligst efter 10. maj, jf. DBU:
https://dbu.dk/nyheder/2020/april/dbu-turneringer-fortsat-udsat-til-efter-10-maj/ og

Samtidig er de kommunale fodboldbaner også stadig lukkede. Så snart vi ved mere om mulighederne for at åbne for en eller anden form for træning efter 10. maj, melder vi ud om dette.

Vi regner stadig med at kunne holde fodboldskole i uge 27, da vi er under det netop fastsatte forsamlingsantal på 500, men afventer myndighedernes mere detaljerede retningslinjer på området. P.t er lidt over 300 af fodboldskolens 385 pladser optaget. Billetter købes hos Ticketmaster.dk

På vegne af ledelsen i Lyngby Boldklub 1921 med de bedste ønsker for, at I alle er ok!

Berit Döhl

Administrativchef og daglig leder

____________________________________________

Kære alle medlemmer i Lyngby Boldklub 1921

I forlængelse af, at myndighederne ifm. Corona-krisen netop (6. april) har forlænget restriktioner for forsamlinger over 10 personer t.o.m. 10. maj 2020, vil alle fodboldaktiviteter, både træning og kamp, desværre ligeledes være lukket ned i samme periode.

Mht. årets fodboldskole afventer vi dels myndighedernes præcisering af max-antal for større forsamlinger i sommermånederne, dels DIF´ og DBU´s udmeldinger på området.

Så snart der er nye udmeldinger fra myndighederne, vil vi naturligvis vende tilbage med info.

Vi skal endnu en gang henstille fra såvel kommunen som DBU til, at man ikke tager op på de kommunale anlæg og selvtræner, da der meget hurtigt kommer flere end 10 personer på de få kunstbaner, der er åbne - græsbanerne er endnu ikke åbne!!

Endnu en gang tak for jeres tålmodighed.
I ønskes samtidig en god påske, selvom den i år ser meget anderledes ud for mange.

Venlig hilsen

Ledelsen i Lyngby Boldklub 1921

_____________________________________________

I forlængelse af, at myndighederne den 23. marts har forlænget alle restriktioner ifm. Corona-krisen, vil alle fodboldaktiviteter ligeledes være lukket ned foreløbig t.o.m. mandag den 13. april (2. Påskedag).

Samtidig skal vi, jf. DBU´s anbefalinger, endnu en gang opfordre til, at man IKKE tager op og selvtræner på banerne.

Tak for jeres tålmodighed.

Berit Döhl
Administrativ chef og daglig leder

---------------------------------------------------------------------------

Som et resultat af regeringens udmelding om nye corona-tiltag, kombineret med de officielle anbefalinger fra DBU Sjælland og DIF/DGI, sker der fra dags dato (torsdag den 12. marts 2020) følgende tiltag i Lyngby Boldklub 1921:

• Alle træninger, såvel indendørs som udendørs, aflyses t.o.m. 31. marts
  • Alle stævne- og kampaktiviteter aflyses t.o.m. 31. marts
  • Alle turneringskampe til og med 31. marts udsættes til at blive spillet på et senere tidspunkt. Besluttet af DBU Sjælland
  • Alle øvrige årgangsaktiviteter, fx fællesspisninger og spillermøder, aflyses
  • Moderklubbens kontor bliver lukket ned i samme periode. Alle overordnede sportslige spørgsmål kan stilles pr. mail til sportslig leder Karsten Stiig Nielsen (ksn@lyngby-boldklub eller mobil 2730 0174), andre spørgsmål kan stilles til administrativ leder Berit Döhl (berit.dohl@gmail.com eller mobil 2324 9959)

Med hensyn til de årgange, der har planlagt turaktiviteter i løbet af april måned, herunder påsken, vil der først kunne laves en endelig udmelding om status på disse aktiviteter senere på måneden.