U15/U16 pigerne i samarbejde med JB

15. september 2019 kl. 15:33

I efteråret forsøger vi med en intensiveret indsats, at gøre vores tilbud for U15/U16-pigerne i klubben ekstra interessant. Det gør vi (udover det eksisterende tilbud) med et nyopstartet pilotprojekt med Jægersborg Boldklub.

I forhold til antal spillere på de to klubbers årgange, så står vores venner fra Jægersborg Boldklub med nogenlunde samme antal til denne sæson. Og for at det ikke skal være for sårbart for nogen af de to klubber, så har vi i efteråret lavet en række fælles aktiviteter, hvor vi kan benytte hinanden til bl.a. fælles træninger, træningskampe og sociale aktiviteter.

Spillerne har allerede været samlet én gang på hver af klubbernes anlæg. Og indtil videre, så har begge klubbers piger taget rigtig godt imod samarbejdet. Tanken er at afprøve i hvilken grad, vi kan udnytte hinanden - og derfor skabe et endnu stærkere miljø for vores spillere. I sagens natur for at kunne fastholde og motivere spillerne.

Tovholder på projektet er cheftræner Signe Schjøtt og segmentsleder Eyd K. M. Pedersen. Pilotprojektet og et eventuelt videre samarbejde, vurderes efter efteråret.

I samme moment vil vi gerne sende en stor tak til Jægersborg Boldklub for deres store interesse i at få projektet til at fungere. En meget konstruktiv og venlig tilgang og samtidig et stor engagement, som vores pigespillere allerede har nydt godt af.

Vi glæder os til at følge pilotprojektet i de kommende måneder.