Stor interesse for Fodbold Fitness for kvinder - kom og vær med

Steen Gleie
19. august 2017 kl. 19:26
Første træning er torsdag den 24. august kl. 17:00 – 18:00 - læs mere her

26 kvinder i alle aldre var mødt frem til informationsmødet om Fodbold Fitness for kvinder i Lyngby Boldklub.

Der var stor entusiasme og meget høj stemning, da oplægget fra Lyngby Boldklub og DBU blev gennemgået.

Konceptet er et motionsforløb, som i første omgang er på græs frem til efterårsferien, og derefter kommer der ny træningstid.

Selve konceptet består af to sæt øvelseskort med hhv. fodboldøvelser og fitnessøvelser i praktisk A5-størrelse, der er lette at tage med ud på træningsbanen. Idéen er, at ugens fitnessøvelser bruges som opvarmning, efterfulgt af fodboldøvelserne, der hver uge består af en teknisk øvelse samt ’leg med bolden’, som kan være både småspil og lege. Til sidst spilles der på to mål, så den sidste energi kan brændes af.

Der er tre koordinatorer, som i første omgang sørger for materialerne og fordeler opgaverne.

Første træning er torsdag d. 24. august kl. 17:00 – 18:00.

Du kan enten møde omklædt på bane 8 (se oversigt på hjemmesiden) eller klæde om i omklædningsrum 16 på omklædningsgangen. Nummer på omklædningsrum kan altid ses i glasskabet ved klubhuset.

Prisen for sjov og underholdende bevægelse er 500,- pr. halvår, samt 150,- i indmeldelsesgebyr.

Til gengæld får du så lov til at spille sammen med andre kvinder, og hygge dig med bolden.
Du behøver absolut ikke at have spillet før, men kan finde kvinder på alle niveauer. Ligeledes stilles bane og materialer til rådighed. Og du erhverver samtidigt et medlemskort, der giver adgang til Superliga-kampene.
Du skal først tage endelig stilling til indmeldelse, efter de to første torsdage (24.8 og 31.8), så du lige kan nå at prøve det af.

Skulle der være spørgsmål, kan du henvende dig til Nina Gary på ninaokkelsgary@gmail.com.

Ellers mød op torsdag d. 24.8 kl. 17:00!!