Nyt U19/Senior set-up sikrer bedre rammer

11. januar 2018 kl. 07:18
Når U19 og seniorspillerne møder ind til træningsopstart efter nytår, vil de blive mødt af et nyt sportslig set-up, som skal sikre bedre træningsmiljø, optimeret matchning og en bedre overgang fra ungdom til senior. Alt sammen med den enkelte spiller i fokus.

Et nyt år er startet - og samtidig også et nyt U19/Senior set-up!

Fremover vil alle klubbens U19 og seniorspillere træne sammen. Spillerne vil ikke mere være tilknyttet et fast hold, men til gengæld blive udvalgt til kamp på de respektive kamphold, som trænerne i samråd udtager dem til. Dog vil det helt naturligt være udgangspunktet, at spillerne spiller kampe på det samme gennemgående hold. Og seniorspillerne kan af indlysende årsager ikke spille U19-kampe.

Sportslig leder, Karsten Stiig Nielsen fortæller nærmere:

”Ved at ændre på vores set-up, vil vi nu have alle tre hold på træningsbanen samtidig og dermed sikrer vi et stærkt træningsmiljø, som vil komme den enkelte spiller til gavn. Vi vil kunne niveau- og aldersopdele, og trænerne vil sammen kunne gøre ting i træningen, som ikke før var muligt”

”Samtidig vil der i træning og kamp blive arbejdet dedikeret med at dyrke det udtryk, som vi via spillestilen og vores mind-set skal have. Vi skal styrke tråden fra ungdom til senior, så de nye årgange, som løbende vil komme op fra U17, nemt kan gå ind i seniorafdelingen” – slutter, Karsten Stiig Nielsen.

Alle U19 og seniorspillere var tirsdag d. 9. januar inviteret til et informationsmøde, hvor det nye set-up blev præsenteret. Første træning med det nye set-up er tirsdag d. 16. januar kl. 19:00.

Ved spørgsmål til det nye set-up, er man velkommen til at kontakte nedenstående - eller en af de respektive trænere direkte.

Sporlig leder – Karsten Stiig Nielsen

ksn@lyngby-boldklub.dk