Giv dig selv et skud sundhed efter Coronapausen: Bliv en del af ‘Fodbold for Hjertet’-holdet i Lyngby Boldklub

02. september 2020 kl. 20:08

Kom og vær med, når Lyngby Boldklub i et samarbejde med Lyngby Kommune og Hjerteforeningen starter 'Fodbold for Hjertet’, et tilbud om motionsfodbold for mænd og kvinder, der har hjerte-kar-sygdomme - eller som er i risikogruppen for at få disse sygdomme.

Motionsfodbold er en effektiv og bredspektret forebyggelse og behandling af livsstilssygdomme, som type 2 diabetes og hjertekarsygdomme. I dag er det dokumenteret, at motionsfodbold kan give et stærkere hjerte, lavere kolesteroltal, et markant bedre kondital samt vægttab. Motionsfodbold er tilmed en effektiv behandling af forhøjet blodtryk, og i nogle tilfælde vil man kunne erstatte pillerne med fodbold.

‘Fodbold for Hjertet’ er et helt nyt motionskoncept, som kommer til Lyngby d. 9 september 2020, og herefter finder sted hver onsdag kl. 14.00-15.00 Holdet er for alle, uanset forudsætninger, og træneren er uddannet i at tage hensyn til alle. Det handler ikke om at være den stor boldkunstner, men om at hygge sig og have det sjovt sammen med gode holdkammerater.  Der er ingen tacklinger og træningen er skånsom. Det vigtigste af alt, er, at man sammen har det sjovt sammen med holdkammeraterne og kommer i form – og det er jo bare lidt sjovere med en bold ved fødderne.

Bevægelse er godt for både krop og sind – og motionsfodbold er et rigtig godt bud, når du skal i gang eller videre med motion, uden at det bliver hårdt og kedeligt. Det er ikke nødvendigt at investere i fx fodboldstøvler – der kan sagtens trænes i almindelige kondisko.

Kom og vær med, når ‘Fodbold for Hjertet’ foregår hver onsdag kl. 14.00-15.00 på bane 2A på Lyngby Stadion, Lundtoftevej 61, 2800 Kongens Lyngby.

Du er velkommen til at træne med de første 2 gange gratis – herefter koster et kontingent 500 kr. pr. halvår for fast Fodbold For Hjertet træning - der vil dog blive modregnet, at sæsonen først starter i september :-)  Ved indmeldelse betales der 150 kr. i gebyr.